Menu

To, da vam strežemo, ne pomeni, da smo vaši sužnji ali nekdo, na katerem lahko zdravite svoje komplekse

Lep dan 30. 5. 2018 ob 12:28

To je zapis Luke Vrbančiča, natakarja, ki je v svojem poklicu doživel marsikaj. Zbrane izkušnje je zapisal nedavno v svoji Facebook objavi in marsikomu odprl oči. Tudi nam se zdi zapis izjemno zanimiv, zato ga kot dobrodošlo izkušnjo tudi objavljamo.

Slovenski natakar je povedal, kar misli. Se strinjate z njim? ;)

Resnično je čas, da se začnemo zavedati, da nismo mi v središču pozornosti in da natakarji ne strežejo samo nam.

To je njegov zapis v nadaljevanju in to so njegove besede: 

"Natakar je kralj, ne gost - ta napis je visel v starem mladinskem centru, ko sem pred 12-imi leti prvič stopil v šank. 

S tiste druge strani.

Z vmesnimi pavzami sem nabral že 9 let izkušenj v strežbi. 

Stregel sem na tisoče ljudi in bil deležen nešteto različnih, prijetnih, kot tudi neprijetnih situacij.

Trenutno sem član zasedbe Splavar, po mojem mnenju najbolj profesionalne in zahtevne ekipe, s katero sem imel čast delati. 

Vse je razdelano do najmanjših detajlov in vse deluje kot zelo dobro podmazana mašinerija, čeprav se marsikdo ne zaveda, koliko dela, truda, komunikacije, planiranja in predanosti je vloženo v to, da ste deležni najboljše možne postrežbe skodelice kave, kozarca vina, sladoleda, tortice ali pa vrhunsko sestavljenega krožnika okusov.

Tu bi rad dal kapo dol vsem nam, ki delamo v strežbi. 

Smo prvi in edini direktni kontakt z vami, našimi strankami. 

Vsaj jaz, ko oblečem uniformo, postanem drugi človek.

 

To ne pomeni, da se pretvarjam, temveč, da sem profesionalen. 

Nadenem svojo poklicno masko in sem tam, da vam strežem. 

To, da vam strežem/o, ne pomeni, da smo vaši sužnji ali nekdo, na katerem lahko zdravite svoje komplekse ali stresate svoje frustracije. 

To se nanaša na peščico ljudi, vendar sem začutil potrebo, da to delim z vami. 

Natakar, kelnar, točaj ali kako že nam pravite, je tam, da vam postreže najboljšo možno verzijo pijače in prezentira tisto, kar kuhar ustvari v kuhinji. 

Nekdo, ki ni nikoli stopil v šank se niti ne zaveda koliko znanja, predanosti in koncentracije je potrebno, da dobite na mizo npr. okusno skodelico kave ali pa vino na pravi temperaturi, še posebej, ko strežemo 20+ ali več ljudi, čeprav se vam zdi, da samo pritiskamo tam neke knofe. 

Včasih se ne zavedate, da so kakšna vaša naročila znana samo vam, mi pa jih potem moramo "zadeti v nulo", čeprav so napitki, ki jih strežemo točno določeni v svoji izvedbi. 

Mi nismo odgovorni, ker trenutno nimamo limoninega sladoleda, rogljiča, banane, češkega piva ali pa sojinega mleka. 

Delamo s tem, kar imamo in se vam vedno iskreno opravičimo, če česa zmanjka, kar se v gostinstvu rado zgodi.

 

Skoraj nemogoče je zadovoljiti vse okuse, v katerikoli poklicni panogi, kaj šele v gostinstvu, kjer v osmih urah postrežemo več deset, včasih tudi do sto ljudi in prav vsak ima svoje specifične želje.

Verjamem, da vas ne zanima, če ima kdo od nas kakšno neprijetno situacijo v življenju, ki je stresna, če nam je kakšen družinski član zbolel, če imamo zdravstveno težavo ali pa le slab dan. 

Želite, da vas postrežemo kot najpomembnejšo osebo na tem svetu, z nasmehom, prijaznostjo in tega ste v veliki večini, če ne v vsakem primeru, tudi deležni. 

Enako bi si želeli tudi mi. 

Vsaj osnov bontona in prijaznosti. 

Ne samo na trenutnem delovnem mestu, tudi na drugih sem že doživel, da brez kakršnegakoli povoda ljudje na meni ali pa mojih kolegih stresajo svoje frustracije, jezo ali pa samo slab dan. 

Enostavno so zlobni, nevljudni in skrajno nekorektni. 

In kaj storimo mi? 

Požremo vse in vas še naprej profesionalno postrežemo, v veliki večini primerov se vam še opravičimo, čeprav nismo nič krivi.

 

Ne vem, če ste že kdaj bili deležni, da smo prišli do mize, brez da bi vas pozdravili z dobro jutro, dober dan, dober večer, izvolite... 

ne glede na gnečo, se ustavimo in se vam karseda maksimalno posvetimo kot posamezniku ali skupini. 

Včasih pa iz vaše strani nismo deležni niti pogleda. 

Še enkrat, to ni namenjeno vsem, tisti peščici "posebnežev" pa je. 

Tudi mi smo ljudje, nismo stroji in tudi mi imamo čustva. 

Natakarji smo res specifični ljudje, ki imamo res debelo kožo in živce ter ljubimo svoj poklic, ker ga drugače ne bi opravljali (tu govorim v svojem imenu in imenu mojih kolegov, študentov, ki poklic opravljajo, ker pač drugega ni, tu ne vključujem). 

Moram priznati, da imam to srečo, da opravljam poklic, ki me resnično veseli in ga delam s srcem in po najboljših močeh.

To pišem, ker bi rad, da dobro strežbo spoštujete, jo nagradite s kakšnim "tringltom" in včasih pokažete razumevanje za specifične situacije. 

Nismo vaši sužnji, smo ljudje, ki vas s spoštovanjem strežemo, čeprav se nam mogoče zdite naduti, antipatični ali nesramni. 

Ne delamo razlik, za nas ste vsi enaki, pa čeprav vas mogoče več nikoli ne bomo videli.

Foto: Pixabay (fotografije so simbolične) 

Lahko bi kdaj kanček spoštovanja dobili tudi nazaj.

Še enkrat, to leti na tistih 10% strank, lahko najbolj iskreno rečem, da je ostalih 90% tistih, zaradi katerih tako rad opravljam svoj poklic.

Pa dober dan, kaj vam lahko postrežem? ;)"


Smo ti všeč?


x Zapri