Menu

Rojeni smo kot kreativni geniji, toda izobraževalni sistem nas duši. To pravijo znanstveniki iz NASE!

Lep dan 26. 7. 2019 ob 13:24

Naravno prirojeni ustvarjalni genij v nas je zadušen od rojstva. Takšni so izsledki raziskav NASE, ki je prepričana, da skozi življenje zadušimo ogromno tega potenciala.

 

 

 

Dr. George Land je na TEDx govoru razkril kar šokantne rezultate testa ustvarjalnosti, ki je bil razvit pri NASI. 

Slednja se je obrnila na dr. Georga Landa in Beth Jarman, da bi razvila visoko specializiran test, ki bi jim omogočil učinkovito merjenje ustvarjalnega potenciala njihovih znanstvenikov in inženirjev. 

 

Preizkus se je izkazal za zelo uspešnega, vendar so znanstveniki imeli nekaj vprašanj: od kod prihaja ustvarjalnost?  

So nekateri ljudje rojeni s tem ali se je naučimo? Ali morda izhaja iz naših izkušenj?

 

 

Znanstveniki so nato opravili test, ki je zajemal 1600 otrok med 4. in 5. letom starosti. 

Kakšen odstotek teh otrok je po vašem mnenju padel v genialno kategorijo sposobnosti domišljije?

 

Polnih 98 odstotkov!

 

Znanstveniki so bili tako presenečeni, da so se odločili za študijo in ponovno testirali iste otroke pet let pozneje, ko so bili stari deset let.

 

Rezultat? 

Le 30 odstotkov teh otrok je zdaj padlo v genialno kategorijo sposobnosti domišljije.

 

 

Ko so bili otroci nato testirani še po 15. letih, se je ta odstotek zmanjšal na samo na 12! 

Kaj pa odrasli? Koliko od nas je še vedno v stiku z našim ustvarjalnim genijem po letih šolanja?

 

Na žalost, baje samo 2 odstotka.

 

In za tiste, ki dvomijo v doslednost teh rezultatov - ali menijo, da so kar nekaj - ti rezultati so bili dejansko ponovljeni več kot milijonkrat, poroča Gavin Nascimento, katerega članek je opozoril na to šokantno implikacijo: šolski sistem povečini duši našega ustvarjalnega genija.

  

»Razlogi za to niso pretežki za razumevanje; šola, kot jo imamo, je institucija, ki je bila v preteklosti vzpostavljena, da bi služila željam vladajočega razreda, ne pa navadnim ljudem.

 

 

Da bi tako imenovana elita ohranila svoj razkošen življenjski stil - kjer prispeva najmanj, vendar uživa največ - morajo obstajati otroci z opranimi možgani, da sprejmejo (in celo služijo) svojemu sistemu in neskončnemu izkoriščanju,« piše Nascimento.

 

Toda ali lahko okrepimo svojo ustvarjalnost? 

Na NASI so prepričani, da smo sposobni biti pri 98 odstotkih, če želimo. 

 

Od tistega, kar so ugotovili iz študij z otroki in od načina delovanja možganov, se v možganih odvijata dve vrsti razmišljanja.  

Obe uporabljata različne dele možganov in sta popolnoma drugačni vrsti paradigme v smislu, kako se oblikuje nekaj v naših mislih.

 

Eno se imenuje divergentno - to je domišljija, ki se uporablja za ustvarjanje novih možnosti.  

Drugo se imenuje konvergentno - takrat, ko odločate, nekaj preizkušate, kritizirate, ocenjujete.

 

Prvo razmišljanje deluje kot pospeševalnik, medtem ko konvergentno razmišljanje zavira naše napore.

 

Foto: Pixabay

 

»Ugotovili smo, da se tisto, kar se dogaja s temi otroki, ko jih izobražujemo, učimo, da delata obe vrsti mišljenja istočasno«, pravi dr. Land. 

Ko vas nekdo prosi, da dobite nove zamisli, ko se z njimi srečujete, se v šoli večinoma učite, da takoj reagirate v smislu:

 

»To smo že prej poskusili«, »to je neumna ideja«, »ne bo delovalo« in tako naprej. 

»Ko dejansko gledamo v možgane, ugotovimo, da se nevroni borijo med seboj in dejansko zmanjšujejo moč možganov, ker nenehno sodimo, kritiziramo in cenzuriramo,« pravi Land.

 

»Če delujemo v strahu, bomo uporabili manjši del možganov, toda ko uporabljamo ustvarjalno razmišljanje, možgani oživijo.«

  

 

 

 

 

KOMENTARJI

Fotogalerija